Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Počet klíčů |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
gekk |
| ||
gekk Uživatel #1467 Registrován: Saturday 05 April 2008 - 21:55:07Příspěvků: 52 | Zdravím Vás, napdla mě taková věc - většina z nás nemá vůz z první ruky- od výrobce, tzn. vystřídalo se na něm několik majitelů. Čistě teoreticky každý z nich (za splnění určitých podmínek), si mohl k běžným dvěma klíčům nechat vyrobit další. A k tomu se váže můj dotaz - lze nějak zjistit kolika klíči lze konkrétní VeBe (či Omegu, bude to možná podobné) odemknout - a ... pak třebanastartovat ? Astra J Sports Tourer A17DTE Zafira B Z18XER -- ve světě Vectra C 1.8 16V / (Z18XE) / Steinmetz like -- ve světě Vectra B 2.0 16V Sport / (X20XEV) / Steinmetz design paket -- ve světě Digiklima RGB backlight >> | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Co se tyce dalky a imobilizeru, tak v servisu - je to parovano a lze asi zjistit s cim, kdyz to jde i nastavit. Co se tyce mechanickeho odemceni, tak samo nic zjistit nelze. U OB to ovsem neresim Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Lze, pokud oslovis vsechny kdo potencionalne klice mohou mit (myslim ze mas auto jako novy koupeny tady takze v danem pripade postaci obyvatele CR) a vsichni ti pravdive odpovi .... Pravdepodobnost, ze ma nekdo uz z vyroby uplne stejny klic (klic, dalkove ovladani a immobiliser soucasne) je velmi mala, i kdyz vyloucit to nelze (mozna se nekde takovi stastlivci najdou), ale kdo si zhotovil "kopie", nebo "upravil" jine dalkove ovladani (zrovna ted diskutovano o vlakno drive) to se zjistit neda. Mozna se da prez diagnostiku typu minimalne OP-COM zjistit, zda tam nemas "zaregistrovano" vice dalkovych ovladacu, ale co se tyce klice jako takoveho a immobiliseru to uz ne. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Přesně jak píše Marťas, přes OP-COM se dá zjistit, kolik dálek na centrál a kolik čipů imobilizéru je zaregistrovaných v řídících jednotkách, ale pokud si někdo nechá okopírovat čip třeba v OBI, tím že načtou jeden a udělají přesnou kopii, tak to se nezjistí, řídící jednotka oba přijme jako jeden stejný čip. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | Legend napsal ... Přesně jak píše Marťas, přes OP-COM se dá zjistit, kolik dálek na centrál a kolik čipů imobilizéru je zaregistrovaných v řídících jednotkách, ale pokud si někdo nechá okopírovat čip třeba v OBI, tím že načtou jeden a udělají přesnou kopii, tak to se nezjistí, řídící jednotka oba přijme jako jeden stejný čip. v OBI načtou čip? Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Legend napsal ... ale pokud si někdo nechá okopírovat čip třeba v OBI, tím že načtou jeden a udělají přesnou kopii, tak to se nezjistí, řídící jednotka oba přijme jako jeden stejný čip. Chip okopirovat nejde resp. sel u starsich aut (dokud se pouzival pevny a ne plovouci kod), myslim ze co se Opelu tyce tak posledni byla Astra F a Omega B co mela infracervenou dalku. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | To by me zajimalo, ja mam 2 omegy97, ty maji radiovou dalku a imo v klici, pak mam 96 a ta ma infra dalku a imo v klici. Asi jsou jeste nejake starsi, ktere maji jen infra spojene s imo? Ja mam dojem, ze ty moje 96 a 97 maji imob. na stejnem principu. IMHO to neni ale plovouci kod, ale obousmerna komunikace - ECU posle kod, imob. zakoduje tajnym klicem a odpovi. Takze neprustrelne. Nemusi se to synchronizovat a cip si nemusi nic prubezne pamatovat (nema baterku jako dalka) Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | To ze u prvnich Omeg jde "nakodovat" immobiliser resp. chip vim od kamose, ktery vyrabi klice. U prvnich Omeg to slo a vzdycky mely infra dalku, ale nemusi to byt pravidlem ani to nemusi mit zadnou spojitost s tou dalkou. Dotaz je na VeBe a u ty to nejde urcite. Chip k immobiliseru je v podstate to samy jako jakykoliv jiny chip ktery se pouziva treba k dochazce atd ... Opravdu neni nijak napajen, proste se vyrobi s prislusnym "kodem" a s tim funguje pocelou dobu zivotnosti. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Omegy s Infra dálkou ještě neměly klasický imobilizér s čipem (rok 94), ten začal až v průběhu roku 95, taky byly mezitypy, že měly infra dálku a čip. Každopádně tam kde dělají klíče v OBI, tak dokážou načíst a zkopírovat čip, nevím teda na které modely, ale určitě tam tato možnost je. Čip je napájen bezdotykově přes kroužek imobilizéru, v čipu se naindukuje napětí z cívky a to slouží jako napájení po dobu ověřování kódu, toto problíhá cca jen 5 vteřin po startu a potom se může imibilizér klidně odpojit až do dalšího startu. [ Upraveno Sunday 16 August 2009 - 21:22:06 ] Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
KopA |
| ||
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e! Uživatel #825 Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15Příspěvků: 824 | Imobilizér neboli transpondér chip (viz. obrázek). Princip: Funguje na bázi RFID systému (Radio Frequency ID). Jedná se o pasivní ochranu. Imobilizér (odpojení zapalování případně i vstřikování) je aktivován při vytažení klíčku ze spínačky. Když chcete potom nastartovat tak sepnete zapalování, anténa (kroužek) vyšle pulz který je dost silný na to aby napájel el. čipu. Ten odpoví kódem na který ECU čeká. (pokud je jiný/žádný nenastartujete) Jedná se o indukční systém který funguje bez napájení a tím nehrozí poškození paměti čipu. Aby to nebylo tak jednoduchý tak je rádiová komunikace šifrována různým stupněm (délkou) crypto protokolu. To probíhá tak, že anténa nejdřív vyšle náhodnou sadu binárního kódu a čip na ní odpoví podle předem definovaného klíče pokud je odpověď správná je čip autorizován k další komunikaci. Bohužel jsem se nedočet jestli je pin kód z carpassu přímo šifrovacím klíčem nebo jestli se tento kód přenáší zašifrován pomocí globálního šifrovacího klíče (přikláněl bych s k druhý variantě - tak by nebylo tak snadný zachytit pin immobilizéru). _____________________________________________ Pokud tedy budete chtít přidělat klíč je nutné koupit také správný čip (s šifrováním). Nový čip je prázdný takže ho lze nahrát dle potřeby. Mám ale pocit, že jednou nahraný čip již nelze přeprogramovat. ------------------------------------------------------- Jestli budete někdo chtít přidělat klíč nechal sem si poslat z Číny pár kousků. Mám 6x klíč pro dálku a 2 originál čipy. Beru na podzimní sraz. [ Upraveno Monday 17 August 2009 - 00:29:24 ] Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |