Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
kosti mlacení |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
pavel |
| ||
Host | jak poznám vadnou kost stabilizátoru??Predchozí majitej tvrdil že naprava g.o krom kostí klepkání male, ale pořád. | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Normálně tu kost stabilizátoru odšroubuj celou nebo stačí na jedný straně a vyskoušej jak se ten čep hýbe,pokud jde volně nebo dokonce má vůli tak vyměnit. Jinak mě dost zaráží že při GO tohle nevyměnili,protože omegy na to trpěj. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
pavel |
| ||
Host | mam ty same zkušenosti po výměně kosti mě okamžitě klepání přešlo...vyzkušej co ti radí JOB myslím si ale že budeš měnit... | ||
| |||
Halca |
| ||
Host | ahoj, řesím teď neúspěšně bouchání na pření nápravě u Áčkového Caravanu. Bouchá to od pravé strany(v kabině je to slyšet jako by od levého tlumiče) a jen při hlubokých výmolech, v prudkých zatáčkách a brždění na fleku. Sebevětší houpání autem bouchání nevyvolá. Zvuk nemá kovový charakter, spíš dutý. Celou dobu jsem si myslel, že to bude horní uložení. Udělala se výměna(Monroe), leč výsledek žádný. Dávaly se i nová ložiska... tlumiče jsou staré 5 let (Monroe) a z toho to 3 roky stálo. Jezdí se s tím posledního půl roku.Všechny segmenty nápravy se v průběhu let měnily nalevo i napravo současně. Radiální tyčky stabilizace mají gumu jako novou, fosilnější mi přijde hlavně páka řízení a uložení stabilizátoru. Co jsem vykoukal, tak horní miska tlumiče končí dost na fest v držáku tlumiče, ale napravo je to stejné a nic nebouchá. V prostoru motoru jsem vše uchytil, tak aby nedochálo k vibracím. Auto je 1989, takže zub času zapracoval a spoj mezi podběhem a nosníkem je chycený korozí. Jinak je to zdravější než spousza Béček. Už jsem viděl borce, kterým úplně urezly držáky tlumičů, ale takhle jim to taky nebouchalo... Moje otázka bude trochu hloupá - co vše si mám představit na přední nápravě jjako kosti? je možné, že je to i můj problém nebo to může dělat nějaké napínání a vypínání toho zrezlého podběhu? Na místě ani na hydraulice se ten zvuk nepodařilo reprodukovat a už jsem v koncích . Díky za jakoukoliv radu. | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Halca : kosti jsou vlastně dva kulové čepy spojené tyčkou.Jedna strana je uchycený na stabilizátoru a druhá na phersonu.Nedá se to moc přehlédnout když sundáš kolo. Je to první věc co odchází. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Halca |
| ||
Host | jo, takže kosti jsou v mém podání radiální stabilizační tyčky... aspoň už vím jak se to jmenuje (díky). Kosti byly měněné těsně před tím, než jsem to koupil. Guma je na nich jako nová, ale přijdou mi, že je to nějaká šmejdská výroba. Nejsou přádně lakované. Má to cenu měnit a nebo spíš hledat dál? Jde to určitě z levé strany. Horní uložení to není, pružina nenení cvaklá, tlumič by spíš skřípal než bouchal. Dolní miska tlumiče je zdravá. Napadá mě už jenom páka řízení (ta kovově řve, když vytočím hodně kola) a rameno (to bych fakt nerad ). Je na té nápravě ještě něco? A do řízení se současně s hlukem vibrace nepřenáší, takže v řízení to nejspíš není. | ||
| |||
wisastar |
| ||
Host | Halca napsal ... jo, takže kosti jsou v mém podání radiální stabilizační tyčky... aspoň už vím jak se to jmenuje (díky). Kosti byly měněné těsně před tím, než jsem to koupil. Guma je na nich jako nová, ale přijdou mi, že je to nějaká šmejdská výroba. Nejsou přádně lakované. Má to cenu měnit a nebo spíš hledat dál? Jde to určitě z levé strany. Horní uložení to není, pružina nenení cvaklá, tlumič by spíš skřípal než bouchal. Dolní miska tlumiče je zdravá. Napadá mě už jenom páka řízení (ta kovově řve, když vytočím hodně kola) a rameno (to bych fakt nerad ). Je na té nápravě ještě něco? A do řízení se současně s hlukem vibrace nepřenáší, takže v řízení to nejspíš není. taky sem mel takovej problem... vsechno sem vymenil a porad to delalo. nakonec to byli gumy ulozeni stab tyce za 50 kc | ||
| |||
Halca |
| ||
Host | ok, to je dobrá připomínka. Když už budu měnit ty kosti, tak udělám i uložení stabilizátoru. Snad to bude mít výsldek a jízda po D1 už nebude jen rádio na 100dB a pohled přítelkyně, jako by nám měla upadnout každou chvíli kola Nevypadá to složitě, takže jestli se najde čas, budu to přehazovat rovnou na ulici. Viděl jsem, že se to všechno montuje. Dají se ty gumy na držácích stabilizátoru normálně nasunout nebo je to třeba lisovat? | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Nejlepší je před tím, než něco kupovat a měnit, tak všechno prověřit, v jakém je to stavu: Čepy řízení: sundat jedno přední kolo, sklepnout kulák řízení, na jednom konci a zkusit rukou jak jsou tuhé čepy, pokud vyvaklané a jdou lehce, tak vyměnit, správně mají jít mírně ztuha a měly by samy držet v poloze, do které se nastaví rukou a ne lítat sem a tam. Kosti: odšroubovat kost na jednom konci, lepší je to odpojit dole a zase zkusit rukou, v jakém jsou stavu kuláky, pokud volný třeba jen jeden, tak vyměnit kost. Spodní kuláky na ramenech: To je taky dobré zkontrolovat, protože pokud jsou špatné, taky dokážou dost mlátit a dokážou i mírně rozhodit geometrii, takže stačí odšroubovat horizontální šroub a matku z náboje a stlačit rameno dolů a vyzkoušet čep rukou. V případě, že bude špatný, není třeba měnit rameno, ale dá se odvrtat starý čep - 3 nýty a ke koupenému už jsou automaticky přibalené 3 pevnostní šrouby s matkama. Spojovací tyč řízení: tato bývá často zdrojem velkého mlácení, zpravidla, když už je všechno vyměněné a pořád něco mlátí dál. Na této tyči se nachází dva čepy, na každé straně auta jeden, takže zase nejlepší kuláky sklepnout a odzkoušet, jestli mají vůli. Takto se tedy všechno zkontroluje na obou stranách a mělo by být jasné, co vyměnit a co ještě ne. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
Halca |
| ||
Host | Tím kulákem řízení (co se má sklepnout) myslíš "páku řízení"? Čepy řídící tyče sice zůstanou pozici natočení, ale pohybují se hodně lehce. Kosti jsem zatím neodmontoval, rukou s nima nijak nehnu. Spodní kulák na ramení (tzn. "vodící čep"?) a za ním se nachází ten horizontální šroub... Myslím, že právě tady bude zakopaný pes, protože bouchání jde jakoby od tlumiče. Netušil jsem, že se to dá jen tak namontovat, což je pro mě super novinka. Už jsem se bál, že bude potřeba komplet rameno. A jaký to má vliv na geometrii? Nezpůsobuje to náhodou zápornější odklon kola? | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |