• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Průnik oleje do spalování
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Zuki
Friday 20 January 2006 - 14:16:20 Citovat
Host
Stala si mi s Corsou 1,2/16 tato věc. Po cca 2km jízdy s studeným motorem v mrazu asi -15st ztratil na chvíli výkon-jako když dojde benzín.Po chvíli se to jakoby upravilo do normálu ale několikrát problikla signálka oleje.Urychleně jsem motor vypnul-asi 100m. Pod autem bylo vidět unik oleje kolem katalizátoru.Po rozmražení a doletí oleje-asi 1,5l, motor po nastartování chvíli "hulil"a pak se to ustálilo. en po zahřátí ještě dost z výfuku smrdí spálený olej.Za studena ne.Evidentně olej pronikl do spal. prostor (i filr sání vzduchu je asi 1/4 poolejovaný) a do výfuku. Jak se tam dostal ??? Co se mohlo (katal. je asi v háji) a může poškodit? Zatím olej drží-ujetí zatím asi 70km. ALE CO DÁL?? Díky za každou radu.
Dmcd
Friday 20 January 2006 - 14:30:48 Citovat
Host
1. Bud to byl jen jednorazovy unik oleje v dusledku mrazu - nekde se neco smrsklo (pistni krouzek ale to je divny) a nasalo to olej - ze ti smrdi olej jen za tepla vypada, ze se vypaluje zbytek oleje z katu... Ten se vypaluje az po ohrati katu. Potom by po delsi jizde mel smrad ustavat...
Ale teoreticky to muze utikat porad (pripad 2).
2. Nebo dlouhodobejsi unik oleje a ten zjistis jen delsim pokracovanim v jizde. Potom smrad z katu bude porad stejnej.

Katalyzatoru by se stat snad nemelo nic, spis mu vadi vyhoreni paliva uvnitr (prohori prepazky)...

Ale jsou to jen uvahy, rozhodne bych se ale nebal to vice projet a tim budes vedet vic...
JardaB
Friday 20 January 2006 - 20:33:21 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Nejpravdepodobnejsi pricinou mi prijde praskle nebo vymackane tesneni pod hlavou u olejoveho kanalu, pripadne hlava. Vule muze zalezet na teplote a olej tam ma vysoky tklak, takze se muze pomerne rychle tlacit do valce nebo sani (prip. vyfuku)
Ale neni mi jasny, jak by tekl olej kolem katu, potrubi by snad nemelo byt derave???
Predpokladam, ze zavady typu povoleny filtr atp. byly vylouceny.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Zuki
Saturday 21 January 2006 - 09:00:04 Citovat
Host
Tak mám ujetých po té události asi 120km.Opakuji, že pří studenám motoru je zatím vše v naprostám pořádku, až po zahřátí výfukové plyny smrdí po spálenám oleji. Ale výška oleje "zadím" drží - nepozoruji žádný úbytek. Motor má najeto 105 tisíc km a po výměne oleje do 3000km neubylo táměř nic. Ale bylo vetšinou teplé počasí Pak jsem ja vůl asi 2000km olej nekontroloval. A to začly ty mrazy. Při té příhodě muselo uniknout dost drastické množství (pokud už neubylo před tím). Ten únik kolem katu mi byl taky dost divný. Pod autem mohlo být tak 2-3dcl oleje. Ale mechanik říkal, že ten tlak to mohl klidně udělat. Prostě nechápu jak se mohlo během chvilky dostat ven 1-2l oleje? No dnes to ještě projedu a uvidím co dál.Ale je teplo. Pokud vás něco napadne nebo už jste se něčím podobným potkali napište.
Zuki
Saturday 28 January 2006 - 09:38:48 Citovat
Host
Tak moje problémy s corsou 1,2/16v pokračují. Po příhodě s únikem oleje do spalování a sání jsem ujel asi 400km. Motor se chová divně, otáčky volnoběhu jsounestabilní, vysoké, při studeném startu vyjíždějí až moooc hodně. Byl dán nový vzduch. filtr a vyčistil jsem zaolejované sání. Bylo to plné oleje, včetně váhy vzduchu a škrt. klapky. Taky jsem zjistil, že prostory pro odvzdušnění nad ventily jsou plné mazu olej-voda. Není to fridex! Neubývá a ten „šmal“ není sladký! Je tam toho svinstva opravdu na víku hodně. Víko jsem zatím nesundával, musím nejprve koupit nové těsnění. Po tomto částečném čistění to je ještě horší! Volnoběh vysoko a nestabilní, při řazení přechází na chvíli do vyšších otáček, při ubrání plynu při ustálené jízdě škube. Zdá se mi, že má i nějaký jiný zvuk. Olej ale drží jak byl doletý. Mohl jsem „dorazit“ váhu vzduchu čistěním (opatrně tech. benzínem)? Kde se tam bere ten „šmal“? Mohla odejít lambda? Z výfuku po zahřátí pořád smrdí. Poradí někdo? Diagnostiku určitě nechám udělat příští týden.
Martas
Saturday 28 January 2006 - 10:02:09 Citovat
Host
Zuki napsal ...
Kde se tam bere ten „šmal“?


Jestli je to bila rekneme husta pena tak mas v oleji vodu.
Zuki
Saturday 28 January 2006 - 11:48:44 Citovat
Host
Že to je voda je mi jasné.Ale kde se tam vzala? Olej je relativne čistý-čirý. Ale víko rozvodů je na vrchní straně (kam se dostanu prstem) plné bíložlutého mazu. Po zahřátí by se to snad mělo ztratit? Prostě, kde se to tam bere? Pravděpodobně ten maras před tím zmrzl a ucpal kolování oleje v motoru a tlak to nějak provalil až do spalování.
JT
Saturday 28 January 2006 - 12:53:48 Citovat
Host
Nemyl jsi motor? Zkus oddělat výko pořádně vyčistit a skusit projet když se ti to tam oběví znovu tak ti tam valí voda
Martas
Saturday 28 January 2006 - 14:54:12 Citovat
Host
Zuki napsal ...
Že to je voda je mi jasné.Ale kde se tam vzala? Olej je relativne čistý-čirý. Ale víko rozvodů je na vrchní straně (kam se dostanu prstem) plné bíložlutého mazu. Po zahřátí by se to snad mělo ztratit? Prostě, kde se to tam bere? Pravděpodobně ten maras před tím zmrzl a ucpal kolování oleje v motoru a tlak to nějak provalil až do spalování.


Vzhledem ke tvym popisovanym priznakum se tam dostala bud hlavou nebo tesnenim pod hlavou, vytahni olejovou merku a odstrikni olej na horke vyfukove potrubi, pokud zasyci a neudela kulicky ktery utecou mas v nem vodu a tedy bud tesneni nebo hnava .....
Zuki
Saturday 28 January 2006 - 15:21:12 Citovat
Host
Opakuji - NENI to FRIDEX - to by byl ten šlam sladký!!! Mám s tím zkušenosti z dob favorita. .Ale projel jsem forum a našel zajimavou věc! K odsávání par motoru slouží dvě hadice na víku. A jedna-ta hrubší je nějaká měkka a jaksi zrkoucená. Asi se při podtlaku ze sání úplně zmáčkne a motor není "odparován". Trvá to už asi delší dobu a v oleji se hromadí voda, ta se mění na humus a asi to svins...něco ucpalo. Ale ještě dotaz - můžu tu váhu vzduchu ještě pořádně vyčistit ? Čím ? Můžu ji odpojit a zkusit co to dělá bez ní?

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1630 sec,0.1269 z toho dotazů.