Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra tuning |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
chip,nebo vyšší tlak v pal.syst? |
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Jiřik |
| ||
Host | čau lidi, došel jsem k názoru, že zvýšení tlaku v pal systému má za určitých podmínek stejný efekt jako čiptuning- obohaceníá směsi.Asi takhle: zvýším tlak v pal.Syst. o 0,5atm.zesílením pružiny v regulátoru,lambda si upraví vstřikovací časy podla hustoty plynů, ale zbyde větší rezerva směrem nahoru-když se vybrousí sání a dá větší klapka, tak v momentě kdy půjde víc vzduchu, bude ŘJ schopná dodat i víc paliva, bude vyšší práh délky vstřiku- to je skoro inženýrskej pojem , ne?:). Prosím o podporu či oponování, ale konstruktivní.Mimochodem, tento nápad je vefázi teorie alespoň v našich končinách.Jirka | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | No v podstate by to tak mohlo fungovat, klicove je ovsem dostat tam prave vic vzduchu, lambda to jinak zreguluje do normalniho stavu (zkusenosti se sekvenci LPG) Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Dík za příspěvek- víc vzduchu ten motor nasát samozřejmě musí, jak jsem psal, buď škrt. klapku s větším prům., což není úplně nejjednodušší, protože se musí napojit potenciometr, nebo klapka zdvojená(to jsem měl u nebožtíka x16xel)nabo alespoň odstranit restriktory- pokud si prohlédneš těleso škrt. klapky, zjistíš, že jsou tam buď nálitky na tělese, nebo našroubovanýkousky přímo na klapce- to musí pryč buď odpilováním, nebo odšroubováním.Taky zprůchodňuju airbox a vyvedu sání ven do masky tlustou rourou, tam to má nápor a cool air.Mnohem lepší, než přímej filtr. | ||
| |||
WISAStar |
| ||
Host | jj s tim sanim souhlasim.... a do jakeho to mas motoru? treba ve starym dualramu je velka klapka nebo MV6 ma dve vedle sebe... Myslite ze by to slo na 2.5V6 omegu?dat do prcic to zdlouhave sani vepredu pred motorem, dat tam nejakou velkou klapku, udelat na ni redukci a prez nejaky filtry to hnat rovnou z masky nebo kaplicce v kapote? | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | existují také silnější pumpy až cca do 4bar.Tim pádem dojde asi i k výměně vstřikovačů.Nicméně jste si doufám uvědomily,že se to lepčejší hoření musí lépe chladit? nerad bych pak četl o nebožtíkovi č.2 kde se propálil píst,ventil a podobně.. [ Upraveno Monday 04 June 2007 - 12:08:20 ] Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | WISAStar napsal ... jj s tim sanim souhlasim.... a do jakeho to mas motoru? treba ve starym dualramu je velka klapka nebo MV6 ma dve vedle sebe... Myslite ze by to slo na 2.5V6 omegu?dat do prcic to zdlouhave sani vepredu pred motorem, dat tam nejakou velkou klapku, udelat na ni redukci a prez nejaky filtry to hnat rovnou z masky nebo kaplicce v kapote? tobě je líto,že ti ted to auto zase chvilku funguje? Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Tomin |
| ||
Host | To WISAStar : to dlouhe sani tam ma svuj duvod Zvetsuje kroutici moment v nizkych otackach vyuzitim rezonance pulsu vzduchu. V6ky jsou naladene (vackama) dost do otacek (aby z 2.5 dostali na 170 koni) a tak jim chybi kroutak dole. Takze to "leci" promennou delkou sani. Jses si vedom ze zkracenim sani (cimz muzes zvetsit vykon ve vysokych ot.) ztratis to nemnoho kroutaku co 2.5v6 ma dole ? Delku sani muzes prepinat tou klapkou ktera je uprostred toho "harapagu", takze si to muzes vyzkouset - pridratuj tu klapku v otevrenem stavu (coz by jinak otevrela ECU az nekde nad 3000 ot.) a jdi se projet. ECU o tom nebude mit paru, protoze tam neni snimac polohy a tak se nemusis bat ani pameti zavad. To Jirik: jses stopro presvedcenej ze zvetsenim prumeru skrtici klapky bude mit znatelnyt vliv na zvyseni plneni motoru ? Proc by to pak neudelal rovnou vyrobce, tedy spis proc by to vyrobce zamerne skrtil ? (napada mi jen zakonne pojisteni). Je mi jasne ze muzes na motoru delat tisice uprav ktere budou zvedat vykon o cele jedno procento, ale jsem zvedav co/kolik tato uprava prinese. | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Ahoj, máš pravdu, musí se to promyslet u každýho motoru individuálně, např. když mám prům. škrt. klapky u C20xe 65mm na 110kw tak ji určitě nemá smysl zvětšovat, ale např. u x16xel, která měla na 100koní jen 40mm a ještě restriktor , tam to byla správná volba a taky to fungovalo.Co se týče vašich v6, nevím jak sání vypadá tam, ale krouťák zvyšuje pouze délka toho kanálu od válce ke spol.komoře, délka od škrticí klapky ven už na krouťák či rozsah použitelnejch otáček nemá vliv, to vím jistě.Vyjímka je když máš pro každý kanál klapku zvlášť, ale to se opeliu netýká. | ||
| |||
jakub-ko |
| ||
Host | Jiřik napsal ... Ahoj, máš pravdu, musí se to promyslet u každýho motoru individuálně, např. když mám prům. škrt. klapky u C20xe 65mm na 110kw tak ji určitě nemá smysl zvětšovat, ale např. u x16xel, která měla na 100koní jen 40mm a ještě restriktor , tam to byla správná volba a taky to fungovalo.Co se týče vašich v6, nevím jak sání vypadá tam, ale krouťák zvyšuje pouze délka toho kanálu od válce ke spol.komoře, délka od škrticí klapky ven už na krouťák či rozsah použitelnejch otáček nemá vliv, to vím jistě.Vyjímka je když máš pro každý kanál klapku zvlášť, ale to se opeliu netýká. ty myslis ze by to slo prehodit klapku z c20xe na x16 xel technicky som to este nevidel ale ci by sedeli vsetky tie podlaky a potenciometer klapky ? daval by spravne hodnoty? | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Tomin napsal ... ... jses stopro presvedcenej ze zvetsenim prumeru skrtici klapky bude mit znatelnyt vliv na zvyseni plneni motoru ? Proc by to pak neudelal rovnou vyrobce, tedy spis proc by to vyrobce zamerne skrtil ? Každý motor je vskutku jiný, co platí pro jeden, pro druhý může platit jen z poloviny či třetiny. Pokud se podívám na sportovní sací potrubí renomované ladičské firmy Lexmaul, napadá mě jediné = Opel záměrně motor X16XEL schválně v sání seškrtil Odkaz Odkaz Proč, to nevím. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 | |