Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Oprava automatu (bylo: Moje nová Omega...) |
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] 6 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Ja jsem nasel Odkaz docela komunikativni, nebo jsem neco objednaval tady Odkaz Zkus tam zadat typ svy spajzky... [ Upraveno Tuesday 10 February 2009 - 21:12:29 ] Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
iopkek |
| ||
Host | Zdravim. Nechci zakladat nove vlakno, jen bych potreboval radu, kde a jak vymenit filtr oleje automaticke prevodovky u VeBe X18XE 1997? Teoreticky by to mel byt typ AW50/42. Pokud mate obrazek ci foto pisnete na e-mail : Email. Dik. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Tak jsem o neco chytrejsi, diky Robasovi mam uz prevodovky 2 celkem dokonale rozebrany Prvni poznatek je, ze inovace se moc nekonaly, prevodovka AR25 z r. 91-2 a AR35 z r. 97 je skoro stejne, az na elektricke zapojeni konektoru a par detailu. Ta od Robase ma podle nej najeto 400tkm a opotrebeni je celkem znatelne. Ta moje ma dle tacho 220tkm a je na tom zhruba stejne, bud to nekdo stocil nebo je to silnejsim motorem. Zavada spocivajici v absenci axialniho krouzku bohuzel byla i u te druhe prevodovke, tam dokonce nebyl ani krouzek mezi stupni. Zda se, ze to nema na funkci valny vliv, jen dochazi k poskozeni dilu diky oteru ocel/ocel, vzniku hromady ocelovych pilin a axialni vuli hrideli. Ozubena kola ani dalsi loziska poskozena nejsou, nadmerne vule jsem jinde nezjistil. Lamely a brzdici pas vykazuji znacne opotrebeni, mam podezreni u te moji puvodni, ze brzdici pas uz prokluzoval na 1.a 2. stupen, coz se obcas projevilo oklepanim auta pri rozjezdu. Ten z AR25 je v podstatne lepsim stavu (asi o 0.5mm tlustsi oblozeni). Nektere lamely uz se loupaly (u obou). U te AR25 nevim, jestli nebyla v minulosti repasovana, je tam dost odrena jedna vnitrni klec ale neni zrejme, o co by se to odrbalo. Mozna uz je ten druhy kus (zrejme plech mezi lamelami) vymenen. Takze mam objednany banner kit a par dilu, zkusim to dat z toho lepsiho dokupy a uvidim. Taky to zkusim zdokumentovat a udelat jako navod, pokud by se nekdo dalsi do toho chtel pustit _; Muj zaver je takovy, ze ta prevodovka funguje do posledniho dechu, i kdyz je uz neco dost spatne a lze doporucit preventivni repasi ve vhodnou dobu, nez se vys... uplne. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Tak vcera byla dokoncena montaz automatu do auta, urvane srouby u vyfukovych potrubi spraveny a AT naplnena olejem - to neni zadna pr.el ho tam dostat, jak nekoho mohlo napadnout vynechat merku __; Do potrubi od chladice oleje jsem zaradil filtr (takovy ten klasicky, benzinovy na hadice) a vzdycky naplnil vanu po otvor, nastartoval a za chvilicku byly ve filtru jen bubliny, olej zmizel asi do HDM... Takhle 3x po 2l, pak uz to hladinu k cerpani udrzelo, dalsi olej prijde snad v pondeli Jeste me prekvapilo, ze ackoli jsem se snazil olej maximalne vylit i z HDM, tak cisty vydrzel jen chvilku, vidim to na dalsi proplach po par mesicich, asi se to neda a IMHO tak 1-2l tam zbyly. Na miste radi 1,3,R zda se OK (v ramci popojizdeni v kulne), uvidime po 20.3 co to udela na silnici. Snazim se nekam dostat fotky z montaze, pak dam link. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Tak opet aktualizace, v patek vyzvednuty znacky, ani mi nepraskla na registru zilka i kdyz to bylo o fous __; Vcera a dnes s tim jezdim kolem komina, zatim funguje skvele dokonce se zda, ze dnes radi jeste lip nez vcera - asi se zabehly nove lamely a prechody jsou uplne hladke. Tak uvidime, zatim to vypada, ze na sraz pojedu touhle Ten podvozek je uplne o necem jinem, nez ten totalne zrychtovany po zime (mimochodem, vlezlo se tam 8.5l oleje, moc nechapu kam. A to jeste pul litru nacucaly lamely pri montazi...) Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Zdar, automat funguje ale mam malou nejasnost kolem starteru - obcas selze, ani si neskrtne, jen cvaka nejake rele, po par pokusech normalne toci a dalsi desitky startu OK. Neni to tim, ze by nebylo na volici P nebo N, to zadne rele ani necvaka. Ted resim otazku, jestli je to starterem, nebo necim jinym, nejvic me zajima, jaky vyznam ma rele K3 - imobilizer? Mel jsem za to, ze to s vadnym imob. toci ale nechytne. Ze schematu vyplyva, ze asi byly ruzne verze, kde to rele pripadne najdu? edit: koukam na to znovu a podle priznaku P/N neco cvaka a nestartuje, v jinych polohach necvaka nic mam dojem, ze asi cvaka spis civka starteru, ze? Jinak tam nic cvakaciho neni takze asi pujde ven. Da se extra sehnat/vymenit novy elmag. spinac? Za kolik? [ Upraveno Friday 10 April 2009 - 22:42:15 ] Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | JardaB: taky se mi to stalo a je to chyba přímo ve voliči na převodovce, nový stojí skoro 10tis. Udělal jsem to tak, že jsem kabel pro startér překlenul a teď můžu startovat na jakýkoliv kvalt. Stejně startuju jen na P a s autem jezdím sám, tak je to jedno. No a když to blblo, tak pomohlo zakvedlat řadící pákou a startér se chytnul, jak to dostalo dobrý kontakt. Propojení se dobře realizuje v prostředním kulatém konektoru vedle baterky. Stačí propojit dva černo-červené hodně tlusté kabely a je to. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Tak dalsi zavada, coolant level a jezero pod autem - zda se, ze ventil topeni, klasika, po odpojeni podtlaku louzicku neudelalo.... No jeste ze tak a lepsi doma nez loni v Chorvatskym tunelu kolem pulnoci __; Kde rostou tyto ventily nejlevneji? Jinak zavada starteru se zatim znova neprojevila, automat jede - zitra pujde ale do kulny, musi uz na STK a ceka ji znova pretesneni vika na hlave, pravych svodu, vymena cepu rizeni a dukladny nater spodku na zamaskovani koroze. Pri te prilezitosti mrknu do vany automatu na prekvapeni Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Tak jen pro zajimavost - pokus o STK, bohuzel rucni brzda a predni svetla - svetla vemcert, v jednom byla blbe zarovka a dal jsem to niz, ale s tou brzdou je to napytel - buben orezly, tak jsem tomu cestou domu dal kour a kotouc se zabehnul - bohuzel shorely pakny Takze jsem pod tim zase pul dne lezel a zitra jsem zvedavy, drzte palce Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Tak v sobotu behem cesty pro dalsi Omegu kousek pod Jihlavu se mi potvrdilo moje podezreni, ze se motor nedostatecne chladi, teplota lezla ke 105st a co je horsi, zacla mizet voda a co me vubec vydesilo, z automatu se odvetravanim vyplivlo kus oleje - bu neni uplne tesny vymenik v chladici, nebo byla v oleji zkondenzovana voda a kdyz byl chladic nad 100stC tak to delalo divy. Olej ted ovsem vypada normalne.... Po doliti a opatrnem dojeti zbytku D1 mezi kamiony se zdalo vse OK. Dalsi problem - vodni pumpa vydavala dost divne zvuky. Vse je zrejme dusledek nasypani pripravku na utesneni systemu, po koupi kdyz jsem vodu vypustil a nechal v kanystru usadit, bylo toho asi 5cm vrstva. Kazdy si asi dokaze predstavit, jak se to hezky usazuje v chladici, vodni pumpu to ma asi taky na svedomi. Ruce si radsi useknout, nez to tam nasypat, a kdyz uz, tak na nouzove dojeti a hned dukladne vyplachnout. Zrejme to bylo kvuli ventilu topeni, ktery chvili po proplachnuti zacal tect. Takze jsem vymenil chladice mezi tou "novou" a moji Omegou, vodni pumpa nova a zitra otestuju - snad bude teplo. Nevidel nekdo ten vymenik pro olej automatu v rozebranem chladici? Jak to vypada? Co je videt trubkou, tak to vypada jako mosazny valec, ale moc oleje v tom nebylo - muze to prdnout? To v Pontiacu byl kvalitni zebrovany vymenik... Dalsi vec, ten novejsi chladic (byl pry pred rokem menen a i na to vypada) nema takovy ten okruh pro cerpadlo, co je na chladici - puvodne tam ovsem asi byl, Omega tam ma plonkovy konektor, asi je to na dochlazovani po vypnuti motoru, ze? Cili kdyz to tam neni, radsi dochlazovat na volnobeh, ze... Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] 6 | |