Autor
|
Příspěvek
|
Rob 2 | Sunday 07 August 2005 - 21:11:42 | | |
Měl jsem jak 2.0 16V, tak mám momentálně ( většinou zatracovaný) 2.5 TD. Ten dvoulitr se do Omegy moc nehodí (Tlumex a ostatní vlastníci promiňte) pro zvukový projev. Jinak je to ale jednoduchý a (snad) bezproblémový motor. Spotřeba se mi ale rozhodně nelíbila, byť ani u 2.5 TD není dlouhodobých 9,5l/100km fakt nic moc. Ale mám AT a rozhodně nejezdím prázdný. Navíc je 2.5 TD hodně citlivý na zacházení hlavně za studena, což u mnoha "řidičů" vede k jeho zničení (hlava) a následné negativní soudy. 2.5 V6 je asi pro Omegu (a běžného uživatele!) optimální volbou. Osobně bych ten dvoulitr už nechtěl, i když pokud se vytočil, zase tak úplné neštěstí to nebylo. On i ten TD vyžaduje trochu vyšší otáčky, aby nebyl letargický. Do 2.500ot/min. se toho moc neděje. |
| |
|
mates | Monday 08 August 2005 - 09:05:36 | | |
Ode mne nestranej názor nečekejte...než jsem měl Omegu, tak jsem 4 roky jezdil s Vectrou A 2,5 V6...tam jsem se namlsal, byl to docela letec...Omega se stejným motorem je pomalejší, přeci jenom těch 500kg rozdíl...no a 4 válce do auta jsou málo , takže 6 (už jenom qůli tomu zvuku), a po zkušenostech pro závodníka 3,0 MV6, pro kliďase 2,5...S ropou nemám zkušenosti...
Lexus RX 350 Honda Crosstourer |
| |
|
Tlumex | Monday 08 August 2005 - 15:09:34 | | |
for ROB2: omlouvat se nemusis muj dalsi motor bude 2,5V6 este sem v nem nejel ale vic koniku to auto rozhodne snese ale i tak sem spokojeny! |
| |
|
Rob 2 | Monday 08 August 2005 - 18:49:07 | | |
Tlumex: Je škoda, že není do Omegy dáván motor šestiválcový řadový (mimo onoho TD). Osobně proti vidlicovým motorům nic nemám (měl jsem i 5.0 V8 a zvukový projev byl nádherný /Ford USA/), ale řadové šestiválce u mne vedou co se týká nejen zvuku, ale i kultivovanosti chodu. A to bez pomocných "legrací", jako jsou vyvažovací hřídele. Každý motorář bude mít snad na vyváženost řad. šestiválce stejný názor. Do "hrabošů" (přední pohon obecně) se ale těžko montují, protože se napříč zpravidla moc nevejdou pro svoji délku |
| |
|
Tlumex | Monday 08 August 2005 - 19:27:58 | | |
for rob2: no co se tyka kultivovanosti to me netrapi pac mam LPG a kdyz sem s tim prijel poprvy taxi to kamaraduv otec spletl s dieselem ale to este nebylo serizeny ted je to o dost lepsi! Ja si myslim /subjektivni dojem pocitacovyho analytika / ze kdyz porovna treba zpusob razeni v moji omeze /motor podel/ a ve vektre co ma kamos /motor napric/ je uplne nekde jinde a co se tyka rejdu taky se mi zda ze ma omega lepsi / ze by nahon na predek/ ? Newim jen nezkusene spekuluju ale baworak asi vi proc do svych aut dava motory podelne a nahon na zadek! |
| |
|
Jirka | Monday 08 August 2005 - 20:16:18 | | |
Taky mám rád řadové motory, ale nutno podotknout ,že je bývá větší problém uchladit .Na 5 - 6 válci odcházej tlaky jako první. |
| |
|
riwal | Tuesday 09 August 2005 - 06:49:08 | | |
Tal to by vás potěšil náš předseda legi má v Omeze 3.0 šestivál v řadě podélně - vypadá to jako lokomotiva
[ Upraveno Út srp 09 2005, 09:07 ] |
| |
|
mates | Tuesday 09 August 2005 - 09:04:59 | | |
To jó! V Mýtě z toho šla pěkně pára, asi bude parní! Prý ale už snad má Omegu B...
Lexus RX 350 Honda Crosstourer |
| |
|
bruno | Wednesday 10 August 2005 - 22:09:55 | | |
jo taky mě trochu štve že nemám místo řadový 6válcový benziňák místo ropy-když už ta nafta je na diesla tak kultivovaná musel by benzín jenom šeptat.akorát kdo by to živil.jinak u omegy je řazení přímo z převodovky-proto se řadí tak dobře-. jsem vyřešil problém-dlouho startovala studená-shnilé kabely ke žhavení-málo proudu-téměř to nežhavilo.takovou dobu než na to někdo přišel... |
| |
|
Tomis | Sunday 21 August 2005 - 16:25:44 | | |
Anonymní napsal ... Stavrosi ted ti vážne poradím. 2,5td v dnešní době sračka to ti řekne každej mechanik, spotrřeba stejna povinný ručení taky a nafta je stejně drahá jako benzín. Srovnej si např cenu svíčka a žhaviče 50 vs 500kč. Diesel je dražší na údržbu a když se podíváš zpět tak na beznín žádná větší závada a 2,5td se jim sere furt. já mam 2.016v, je to vyzkoušený motor a opel ho dává skoro do všeho. 2,5 v6 je lepší na závodění a jak říkáš rychlé předjetí za stejnou pojistku teda pokud jsi šetřílek. 3,0MV6 je fakt super trhač asfaltu, ale ten papká cca 12-16l. já vybral zlatý střed jak na údržbu, náklady, pojištění havar., Ale to je na vkusu každého soudruha. KARLOS, Brno Hele brzdete s tema nadavkama na 2,5 TD. Ja ji mam sem nadmiru spokojenej, nalital jsem s ni cca 60k km (koupil s nalitanyma 110k) Jediny co jsem za tu dobu menil na motoru byla jedna zhavicka a samozdrejme olej jo a drzak motoru, jelikoz jsem vzal drobet rychleji zeleznicni prejezd a najak napraskl [se mu divim ]. spotreba na streky cca 7 kompi 8 a sport nepreleze 9,5. A na 5tku to ma uzasny rozsah od 60 az .... na predjizdeni neni treba ani podrazovat a kdyz to rozjedu doma na 5 tak ji vyradim az na miste dojezdu, pokud nejsou po ceste nejaky vedlejsi nebo semafory Casto s ni zavodim, na silnici jak pribita, tudle jsem ujel i nejakymu kupatku je fakt, ze oktavka ma zivejsi motor, ale vbeznym provozu to vyjde na stejno Casto diskutovany problem s teplými starty,jsem vyresil postelovanim povytahleho rozvodoveho retezu. Jo a ted jsem si vzpomel, jeste mi odesel jeden uhlik v altiku, ale to je u vsech aut stejny, (to mi trvalo asi 2hodky prace ) Jinac zadny dalsi naklady. Svara mel 3V6 a ted koupil 2,5TD s automatem a je nadmiru spokojenej. |
| |
|
|