Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Jizdni vlastnosti v zime |
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] 6 7 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
m.a.x.i.m.u.s |
| ||
Host | Yper: Co když mám automat __; | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | No tak v tom pripade zalezi na tom, jak rychle umis nasadit retezu... Ale to "nemam nervy vypnout TC" nechapu, neni nic zabavnejsiho nez se snazit udrzet zadek ve smeru jizdy ?lola Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | Taky mam Omegu 2,5TD, k zacatku tematu a tohoto vlakna, sem zjistil, ze po nejakem case se motor "prizpusobi" stylu jizdy. Jde o to, ze se hodnoty pro ridici jednotku nezpracovavaji jen z aktualnich hodnot, ale take z jakesi "historie". Take se rika, ze se ma nechat po odpojeni baterky nechat chvilku bezet na volnobech, aby mela ridici jednotka cas se postelovat. Jinac z vlastni zkusenosti vim, ze kdyz jezdim pekne odspoda, tak mi v pohode pekne tahne i pri 1100 otackach, takze jsem treba schopnej jet celou cestu na 5. Na druhou stranu vim, ze kdyz si chci dat treba mensi zavod s nejakou koktavkou, tak to ty omeze chvilku trva a prizpusobi se stylu jizdi, pak jede jak das - treba Budejce - Plzen za 55 minut v nedeli podvecer . Po te ostrejsi jizde se mi pak take zda, ze to od ty 1000vky hur tahne, ale po chvilce jeti na nizsi otacky se to srovna a pak tahne zase pekne. Spotreba: ani kdyz jsem mel naftu zadarmo a pri VELMI razantni a rychle jizde sem se nedostal NIKDY pres 9,5litru/100- pocitano dle toho co jsem nalil do nadrze. Ted jezdim tak podle predpisu +20-30 km mimo obec (nekdy (vetsinou ) i trochu vice) a v obci tak +7-10. a mam spotrebu kolem 8l/100, a myslim pri slusnejsi jizde se da jezdit i za min. Nejezdim stylem brzda plyn, ale jen plyn. Vetsinou se da temer vse ubrzdit motor. Jeste kdyby to melo motorovou brzdu nebo retarder, jako maj nakladaky, to by bylo super. Desticky ve predu sem jeste nemenil (75000km uz maj minimalne+predchozi majitel) a co jsem na ne tuhle koukal, tak maj jeste asi 5mm. a zadni sem menil jen kvuli tomu, ze meli nejake vroubky a kdyz uz jsem delal rucku, tak sem je vymenil take. Teple starty - vyreseny postelovanim (vytahany rozvodovy retez). Cca 1-2 hodky prace. prace za 250,- kc, to jedine sem si nedelal sam. Investice za 4 roky max 10-15t. krom pohonych hmot: 1 - uhliky na altiku - odesel jen jeden a blbe to dobijelo, temer ani nesvitila kontrolka, jelikoz je to jeden kus s mustkem tak to stalo 33€ 1 - vodni pumpa - letos v lete zacala kapat, tak sem ji dopral novou za 1100,- (Italie) 1 - remen a napinaci kladka(teda spis ten napinac-pistek) - tusim nejakych 1600,- dohromady 1 - pouzdra na starteru - vydrena od predchoziho majitele v dusledku dlouheho startovani tepleho motoru 230,- Kc 2 - asi 2 sterace, gumicky cca 2x 80,- Kc. 4 - asi 4 pakny pro rucni brzdu, delam vicemene jen pred technickou, zivotnost je takova nejista. z vrakace v dost slusnem stavu za 300,- 1 - silenblok motoru 30€ 1 - drzak motoru taky cca 30€ - oboji v dusledku rychlejsiho prejezdu zeleznicniho prejezdu, tak drobet moturek naletel a utrhle se, ale dalo se s tim jezdit hooodne dlouho, zas tak moc to utrzeny nebylo, vymena jen kvuli dobremu pocitu takze za dily cca do 6000,- + ty filtry a olej, jedna vymena vychazi na max 1000,- i s filtrama. jo a letos jeste vymena brzdove kapaliny - 150,-kc za kapalinu a vymena nemrznouci smesy 250,- i s destilkou, mam ted do -30° sem tam nejaky ten vosk, ale nejlepe se asi stejne osvedcilo Tempo za 55,- sem tam nejaka mycka, rucne se temer neda umyt, strasne velky auto , a temer vzdy nekde zustane po uschnuti nejaka cmouha, se s tim ani nevyplati mejt, kdyz mycka totez udela za par minutek 2 - zhavici svicky, predloni jedna a loni jedna, jedna za 200,- a druha zadarmo od souseda 1 - kulovy cep na rizeni 230,- 1 - stabylizacni tycka - zadarmo z vrakace 1 - bocni zrcatko, ze sklenarstvi za 20,-Kc (byla doma jen dcera a ta to moc neumel, tak sem si ho tam i sam zabrusoval ) 1 - male sklo do zadnich dveri 700,- (vrakac) - po vykradeni (radio 300€ a holici strojek 2700,- ) 1 - kompletni sada zamku 1100,- (z vrakace) - po jinem vykradeni (1x radio s menicem na cd, ale ten tam nechali ) jo a jeste jedna geometrie v barumce na pocitaci za 550,- upozornuji, ze si na ni delam vse sam, takze neutracim za dilny pak jeste nejake ty gumy (letni 235/45/17, zimni 195/60/15): letni -jezdim na dovezenych z nemecka (min. 50% vzorku) za á400,- na predku uz je mam 3 roky - tam se vubec nesjizdi, a vzadu menim kazdou sezonu - sjedou se zevnitr (prehozeni a vyvazeni tech 2 zadnich gum cca 200,- za oboje) takze suma sumarum cca 1000,-/na sezonu do gum zimni - mam stale prvni, ty se tolik nesjizdi, kupovane nove, vyjel jsem s nimy zatim vsude Zima: kdyz sem si ji kupoval byl sem smiren s tim, ze v zime budu vozit vzadu zavazi. Ale nejak sem se k tomu neodhodlal (?nedostal?) tam neco dat a vyjel sem vzdycky vsude - bez TC (to ma jen tu fci, ze ubira vykon motoru, aby se neprotocili zadni kola - nic vic, takze se nedivim, ze pak i 'couvate' ) za tu dobu co ji mam, tak sem jezdival na hory i u nas, na chatu - za kopeckama, ktere vetsinou ani neprotahujou a vzdycky bez problemu. Jen jednou kdyz sem tam jel vymenit na zimni, tak na tech letnakach, jak jsou siroky, sem mel opravdu co delat, abych se tam dostal, a to napadlo tak 1/2cm snehu, jenze to je dano sirkou gum, tak trochu sem s tim pocital, na tech letnich, pak opravdu nejde v zimne nic vyjet . Retezy mam take celou dobu jeste zabalene v originalni folii, ani nevim, jestli v ty krabici jsou proste jeste nebyly za tu dobu, co ji mam, potreba. Jsem vyucenej na 120, takze na zadni nahon a hrani si s nim jsem zvyklej . Nemam ani nechci nejakou elektroniku, ktera keca do rizeni zaver: takze omegu vrele doporucuju vsem, samozrejme, ze zalezi na stavu a predchozim majiteli jeje, to jsem se nejak rozepsal, to sem nemel ani v umyslu, ale uz se stalo [ Upraveno Friday 05 January 2007 - 12:07:58 ] _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
Tomin |
| ||
Host | To Yper: nevim jak presne na uplnem ledu, ale v bezne praxi, kdy mam aspon nejakou adhezi na kolech s nahonem na zadek tak pokud dostanu vzadu smyk, tak se mi osvedcuje jenom sundat nohu z plynu a myslim ze je to lepsi nez vymacknout spojku 1, kroutici moment motoru je to co zpusobilo nizkou adhezi kol -> snizeni = zlepseni adheze 2, motor zacne lehce brzdit a ten zadek se "zatahne" zpet - chape te me, ne ? Na uplnem naledi (auto=sane) asi spojka, jestli je to jeste k necemu | ||
| |||
vrgada |
| ||
Host | Taky doporucuji omegu i s mizernymi vlastnostmi zadniho nahonu v zime, ale uz jsem mel tri a dle mne jsou beckove horsi nez ackove, predpokladam setrvaly pokles, takze asi ceckova bude jeste horsi, takze MY JSME REKLI NE a uz priste neco jineho, ale jsem rad, ze jsem si ta auta poridil a nebyt zkusenosti s tim dojebanym veckovym sestivalcem v OB pel bych mozna i dnes nadale samou chvalu (jedinou vyjimkou je OA dualram, toho bych mozna jeste jednou zkusil az dojezdi). A co se tyka vychvalovaneho dieslu 2,5TD klasika BMW, znam jednoho podnikatele, co si ho koupil jako noveho a ze to bylo dost penez a po 3 letech ho dal s velkym nadavanim pryc, takze se drzte pri zemi panove ve svych chvalozpevech, neco jineho je vyhodit meldu za novy aneco par desitek tisic za ojetinu, pak holt clovek musi ledacos zkousnout. A za ty prachy je to opravdu porad solidni auto .... Co se tyka chvani v tockach, jakmile je zle vyslapuji spojku a koriguji jemne volantem, to snad plati pro vsechny auta, zbytek adheze je zapotrebi vyuzit k srovnani smeru. Ale tenkrat jsem opravdu nezaragoval, a auto se pretocilo a nepokracovalo po tecne-dle mne je tato koncepce pretaciva a ne nedotaciva. Umisteni motoru nehraje takovou roli, jako volba hnane napravy. Kdyz jsem si nechval kdysi merit tlumice, merili i tlak na napravu (kombi). Zatizeni predni i zadni napravy bylo kupodivu temer 50 na 50 (OA 2.4i), nekde ten protokol jeste mam | ||
| |||
Tomin |
| ||
Host | to vrgada: ad chovani podvozku OB proti OC - u OC znatelne pritvrdili podvozek, takze uz to neni takova pohodicka jako v B, ale zase je trochu "sportovnejsi" (menil jsem s autem ale take kola z 15" na 16", takze cast z toho delaji kola) ad motor V6 a nemas ty starosti s motorem spis kvuli tomu plynu ? Ja mam uz druhou 2.5V6 a jedine veci co jsem resil bylo tesneni pod vikem ventilu a slabe nabijeni pri delsi ceste. Jinak klasika olej, svicky, ... Mel nabehano 170000km. Kdyz jsem se rozmyslel nad Omegou, tak jsem se nekoho ptal z webu Caliber na motor V6 a psal ze motor je v pohode a z me zkusenosti to muzu potvrdit. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Ja na to auto a motor tady taky nadavam, ale objektivne vzato, neni to tak hrozny a za hodne muze skutecne LPG. Ted jsem s tim pres mesic nejezdil a obcas se v tom vrtal, neco opravil, na dilech me to stalo asi 1200,- Kc a to je vse za minuly rok... (nepocitam olej atd.) Ale jak jsem do toho sednul, nechce se mi ani vylezt, to svezeni po tech fabiich, oktavkach a dalsich srac... co jsem s nima ted jezdil, stoji za to _; Kdyz me predjizdi zadek, taky teda radsi primerene uberu plyn a stahne se vetsinou z5, vyslapnout spojku jsem taky zkousel a taky pomuze,asi zalezi na podminkach - jak napadne snih, jdu trenovat na nejaky placek ?lola Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
m.a.x.i.m.u.s |
| ||
Host | Jj, taky mi pomůže povolit plyn, ale když se snažím vyjet nějaký kopec (tlačím to auto i očíma ?lola ) a u toho bych se měl starat ještě o to aby mě nepředjel zadek tak se mi moc nechce, ale jinak jsem se svou OB 3,0 AT po faceliftu opravdu spokojen _; A dokonce jsem po nějakém roce a půl co jí mám nemusel ani do nějakých oprav investovat, prootže vše funguje ?lola | ||
| |||
m.a.x.i.m.u.s |
| ||
Host | A někdy se to neustojí ani na mokré vozovce __; Odkaz Odkaz Odkaz Odkaz Odkaz Jinak tohle se mi stalo 2.4.2003 a nikomu se naštestí nic nestalo... Jel jsem do zatáčky a nějak to ustřelilo, vletěl jsem do autobusu a pak do zastávky... | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | m.a.x.i.m.u.s napsal ... A někdy se to neustojí ani na mokré vozovce __; Odkaz Odkaz Odkaz Odkaz Odkaz Jinak tohle se mi stalo 2.4.2003 a nikomu se naštestí nic nestalo... Jel jsem do zatáčky a nějak to ustřelilo, vletěl jsem do autobusu a pak do zastávky... No to byla z konečníku klika To nevypadá na 50 km/h Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] 6 7 | |